B-variant karateka’s 03 november

Een uniek nieuw concept!

Noem het karate 2.0, straat karate, free style karate, self defence karate of gewoon karate jitsu maar er is wat nieuws onder de zon voor alle leden.

De wereld veranderd continu en ook de eisen die gesteld worden aan zelfverdediging. Om deze reden introduceert Stichting Karate Nederland, vanaf seizoen 2019-2020, een nieuw examen voorlopig de B-variant genoemd.

De nadruk van dit examen ligt op zelfverdediging en het toepassen van technieken die het beste passen bij de fysieke eigenschappen van de karateka. Een deel van het examen zal in de traditionele karate gi afgenomen worden. In het tweede deel van het examen draagt de karateka alleen de broek en een t-shirt. De volgende onderdelen zullen geëxamineerd worden:

1. Slagen, stoten en traptechnieken op pads / kussen
  2. Sanbon kumite vanuit realistische dynamische situaties
  3. Staande situaties waar de karateka zich verdedigd tegen slagen, stoten en traptechnieken. Daarnaast verdedigd de karateka zich tegen worpen en klemmen
  4. De karateka verdedigd zich met worpen, klemmen en verwurgingen naar keuze
  5. De karateka verdedigd zich op de grond tegen stoten en trappen. Uke valt vanuit diverse posities aan (bv. Vanuit de guard, side control, full mount etc.)
  6. De karateka kan zich op de grond verdedigen met verwurgingen en klem technieken
  7. Randori waarbij pakkingen worpen, klemmen en grond technieken zijn toegestaan

Wij willen je als karateka graag de kans geven om met deze nieuwe karate variant, het urban fighting karate, kennis te maken. Na een uitleg en een toelichting krijg je de kans te ervaren hoe het is om in de b-variant examen te doen. Tijdens het trainen laten we je kennismaken met alle examen onderdelen.

Dus wacht niet langer en meld je nu al aan via secretaris@stichtingkaratenederland.net. Laten we er met elkaar een groot succes van maken!

Overige informatie:

• Data: 3 november
  • Van 10.00 uur tot 13.00 uur
  • Docent: Eelco de Boer
  • Locatie: Dojo Shonin Ryu
    • Oosterdijk 6
    • 1671 HJ
    • Medemblik
  • Bij zeer veel aanmeldingen zal er uitgeweken worden naar een nader te bepalen locatie.
  • Kosten € 25,-